Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

Πόσο δίκιο έχει το κίνημα «διόδια – stop»;


Ως γνωστόν, τζάμπα γεύμα δεν υπάρχει. Πόσο μάλλον, τζάμπα δρόμοι. Οι αυτοκινητόδρομοι είναι κάτι αρκετά ακριβό, το οποίο κάθε χώρα επιλέγει αν θα πληρώσουν οι χρήστες ή οι φορολογούμενοι, είτε να μοιραστούν το κόστος με κάποιο τρόπο. Ενδεικτικά, οι γερμανικοί υποδειγματικοί αυτοκινητόδρομοι (Autobahn) σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και συντηρούνται αποκλειστικά από κρατικά χρήματα, ενώ οι ομοίως υποδειγματικές Autostrada της Ιταλίας είναι 100% ιδιωτικές εταιρίες που χρεώνουν τσουχτερά διόδια.

Στην Ελλάδα επί πολλά χρόνια οι αυτοκινητόδρομοι ήταν κρατική υπόθεση. Οι πρώτοι αυτοκινητόδρομοι κατασκευάστηκαν με κρατικά χρήματα στη δεκαετία του 1960, και το κράτος ανέλαβε τη συντήρησή τους, επιβάλλοντας μικρά διόδια σε ορισμένα σημεία του δικτύου. Λόγω της εγγενούς δυσκινισίας της κρατικής γραφειοκρατίας, με τα πρόσθετα μειονεκτήματα της «ελληνικής ιδιαιτερότητας», η υπόθεση «ελληνικός αυτοκινητόδρομος» έγινε σταδιακά άλλη μια θλιβερή ιστορία ελληνικής μιζέριας.

Ο προγραμματισμός εξελισσόταν εξαιρετικά αργά, με αποτέλεσμα στη δεκαετία του 1980 η όλο και αυξανόμενη κίνηση εκατομμυρίων αυτοκινήτων να περιορίζεται ακόμη στις εξαιρετικά ανεπαρκείς υποδομές του 1960. Η κατόπιν κρατικής ανάθεσης κατασκευή των έργων χαρακτηριζόταν από διαφθορά και εξαιρετικά αργούς ρυθμούς: μάρτυς της διαφθοράς η πρώτη βροχή που ξέφτιζε τα χαλίκια της ασφάλτου καινούριων δρόμων, ενώ για τους αργούς ρυθμούς κραυγάζει η Εγνατία Οδός, ένας αυτοκινητόδρομος 670 χιλιομέτρων που για να ολοκληρωθεί χρειάστηκε πάνω από είκοσι χρόνια! (σε όποιον Ευρωπαίο το πείτε, θα σας κοιτάξει με απορία). Η συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων ήταν εξαιρετικά προβληματική και είχε ανατεθεί στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιΐας, το οποίο εισέπραττε και τα διόδια. Ατυχώς, το ΤΕΟ ήταν ένας ακόμη κρατικός φορέας, στον οποίο διορίζονταν «δικά μας παιδιά», με αποτέλεσμα τα διόδια να πηγαίνουν σε μεγάλο μέρος σε μισθοδοσία υπαλλήλων. Παράλληλα, καμένες λάμπες και σπασμένες μπάρες αντικαθίσταντο μετά από μήνες, ενώ η έλλειψη διαχωριστικών ανάμεσα στα δύο ρεύματα στο μεγαλύτερο μήκος του δικτύου μας κατέτασσε πρώτους στην Ευρώπη σε θανάτους από τροχαία.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο Στέφανος Μάνος εισήγαγε τη λογική του αυτοχρηματοδοτούμενου οδικού έργου. Η Αττική Οδός ήταν ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάστηκε από ιδιωτικές εταιρίες, με ιδιωτικά κεφάλαια σε χρόνο-ρεκόρ, με υψηλές προδιαγραφές στην ποιότητα της ασφάλτου και στην οδική ασφάλεια. Στην κοινοπραξία ανατέθηκε η είσπραξη των διοδίων, τα οποία αποπληρώνουν την κατασκευή και χρηματοδοτούν την συντήρηση του δρόμου. Έπρεπε να περάσουν περίπου δεκαπέντε χρόνια, για να αποφασίσει το Δημόσιο να ιδιωτικοποιήσει όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, προκειμένου να κατασκευαστούν με υψηλές προδιαγραφές, αλλά με αυτοχρηματοδότηση.

Σήμερα, το Ταμείο Εθνικής Οδοποιΐας έχει καταργηθεί (αποκαλύφθηκε μάλιστα ότι είχε μέσο κόστος μισθοδοσίας ανά υπάλληλο περί τις 26.000 ευρώ). Τα διόδια εισπράττονται από τις εταιρίες, στις οποίες έχει ανατεθεί η κατασκευή και συντήρηση των δρόμων και έχουν οριστεί περί τα 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Και ξαφνικά, εμφανίζεται το κίνημα «διόδια stop», το οποίο καλεί τους πολίτες να μην πληρώνουν διόδια. Το κίνημα ξεκίνησε από κάποιους πολίτες της Βόρειας Αττικής, οι οποίοι αναγκάζονται πλέον να πληρώνουν διόδια για να μεταβούν στο κέντρο της πόλης. Επεκτάθηκε όμως σε όλη την Ελλάδα, εκμεταλλευόμενο το «νομικό κενό» ότι η μη καταβολή διοδίων δεν είναι παράβαση του ΚΟΚ και θεωρείται ιδιωτική διαφορά με την εταιρία εκμετάλλευσης, η οποία θα πρέπει να κινήσει τις σχετικές διαδικασίες για έκδοση διαταγής πληρωμής. Τα θέματα που εγείρει το κίνημα αυτό είναι πολλά, και θα προσπαθήσω να τα καταγράψω ακροθιγώς:

  • «Να φύγουν όλα τα διόδια». Αν θεωρείς ότι το κόστος ενός αυτοκινητόδρομου πρέπει να βαρύνει όλους τους φορολογούμενους, ακόμη και αν δεν κάνουν χρήση του, ίσως έχεις δίκιο. Το να το πιστεύεις αυτό όμως υπονοεί ότι ανήκεις στο 60% των Ελλήνων που εμφανίζονται να μην πληρώνουν φόρους, οπότε ίσως είσαι στη λογική «θέλω να πληρώνουν όλοι οι άλλοι».
  • «Τα διόδια αυξήθηκαν πολύ». Ναι, αυξήθηκαν πολύ σε σχέση με τα παλιά, μη ανταποδοτικά διόδια. Όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος Αθήνας-Πάτρας, θα πρέπει να πληρώνεις 8 ευρώ, έναντι 4 που πλήρωνες παλιά. Όταν δεις όμως την ποιότητα του νέου αυτοκινητόδρομου, δεν νομίζω να νοσταλγείς τον παλιό δρόμο επειδή πληρώνεις 4 ευρώ παραπάνω. Εξάλλου, θα έχεις την εναλλακτική της παλιάς Εθνικής Οδού που θα είναι δωρεάν, και τότε θα δούμε πόσοι το εννοούν. Υπενθυμίζω και το προηγούμενο της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, η οποία κοστίζει πάνω από 12 ευρώ, τιμή που δεν ωθεί κανέναν να πάει με το φέρι-μποουτ, καίτοι θα πλήρωνε τα μισά...
  • «Τα διόδια είναι ακριβά». Αντικειμενικά, δεν είναι. Για να πας από την Αθήνα στην Πάτρα με το αυτοκίνητο και να επιστρέψεις, χρειάζεσαι περί τα 60 ευρώ για βενζίνη, και θα πληρώνεις και 16 ευρώ διόδια, περί το 20% του κόστους του ταξιδιού. Ξαναλέω, αν πιστεύεις ότι είναι ακριβά, ας περιμένουμε να δούμε εάν θα πας από την παλαιά, δωρεάν εθνική οδό για να γλιτώσεις 16 ευρώ...
  • «Τα διόδια είναι παράνομα, γιατί δεν είναι έτοιμος ο δρόμος». Τα διόδια εδράζονται σε συμβάσεις του Ελληνικού Δημοσίου με Κοινοπραξίες, οι οποίες έχουν κυρωθεί με νόμο. Τα διόδια εισπράττονται, οι δρόμοι κατασκευάζονται. Απλώς η περίοδος παραχώρησης δεν ξεκινά με την παράδοση του έργου, αλλά από τώρα, τα διόδια δηλαδή χρηματοδοτούν την κατασκευή. Να σημειώσω εδώ ότι όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος, όποιος δεν πληρώνει διόδια διαπράττει και το ποινικό αδίκημα του άρθρου 392 του Ποινικού Κώδικα, καθώς αποδέχεται την παροχή υπηρεσίας (χρησιμοποιεί τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο) με πρόθεση να μην καταβάλει το αντίτιμο. Αν εννοούν ότι σήμερα δεν είναι ποινικό αδίκημα η μη πληρωμή του, ίσως έχουν δίκιο. Πάντως, αστική διαφορά εξακολουθεί να είναι, και φοβάμαι ότι θα το διαπιστώσουν όταν τους επιδοθεί η διαταγή πληρωμής.
Πόσο δίκιο έχει λοιπόν το κίνημα κατά των διοδίων; Πού ήταν όλοι αυτοί όταν πληρώναμε διόδια που κατέληγαν στην κρατική γραφειοκρατία, αντί στην οδική μας ασφάλεια; Μήπως δεν τους πείραζε που σκοτωνόμασταν στους άθλιους αυτοκινητόδρομους, αρκεί που ήταν κρατικοί; Μήπως ιδεολογικά δεν δέχονται ότι μια ιδιωτική εταιρία είναι δυνατόν να κατασκευάζει άρτια οδικά έργα και να αποκομίζει κέρδος από αυτά; Θεωρούν ότι το Δημόσιο μπορεί σήμερα να χρηματοδοτήσει τέτοια έργα με δανεικά; Ή μήπως πιστεύουν ότι αυτά τα έργα πρέπει να κατασκευαστούν από το «Διεθνές Κεφάλαιο», το οποίο μετά θα μας τα δωρήσει; Πρόκειται για δαιμονοποίηση του κέρδους και της επιχειρηματικότητας, για στρουθοκαμηλισμό, ιδεοληψία, βλακεία, ή συνδυασμό όλων των παραπάνω;

31 σχόλια:

  1. Πως το φασιστικο ψευδοπολυκομματικο καθεστως δημιουργει ''ηρωες'' τυπου Γκλετσου

    1. Υπαρχει μια πραγματικη αδικια -τετοια ειναι να πρεπει οι κατοικοι τις Στυλιδας να πληρωσουν διοδια για να πανε στα χωραφια τους- που το καθεστως αφηνει να διογκωνεται αδιαφορωντας για τις διαμαρτυριες

    2. Εμφανιζεται ενας Κνιτης που εμφανιζεται να παιρνει το ζητημα πανω του και να παιρνει την στημενη ''νικη'' βασιζομενος οχι σε καποιο δημοκρατικο κινημα αλλα στην ''μαγκια'' του ''ηρωα'', ωστε να σταλλει το μυνημα ''τις νικες τις παιρνει ο λαος μονο με τραμπουκισμους και υπο την ηγεσια των Κνιτων...''

    3. Ηρωοποιηση με τηλεοπτικη ''συλληψη'' για ''χαρη του λαου''

    4. Εγκωμιοποιηση απο τους Τριανταφυλλοπουλους και λοιπους καθεστωτικους τηλεδικαστες με ''αυθορμητες παρεμβασεις'' ακομη και πολιτικων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κωστή , πολύ καλό κείμενο!

    Νομίζω ότι την "ιστορία" την ξεκίνησε (και εξακολουθεί να ... διαχειρίζεται!) το ΚΚΕ, και ήταν η μόνη ίσως δράση , απ΄ όλες όσες έχει αναλάβει, που έχει σημαντική ανταπόκριση στον κόσμο.
    Έχω ακούσει ότι 20% των χρηστών αρνούνται να πληρώσουν.....
    Πάντως και μένα το 1.70 Ευρώ για να περάσει μηχανή τα διόδια μου φαίνονται πολλά!

    Μεγάλο μερίδιο ευθύνης όμως , για ότι γίνετε, έχουν και οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα διόδια .
    Πουθενά δεν λένε την δική τους άποψη δλδ δεν προβάλουν τα θετικά σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση και τόσα άλλα που θα μπορούσαν να κάνουν ώστε να πείσουν και να κερδίσουν τους αμφιταλαντευόμενους , από του οποίους και θα κριθεί το αποτέλεσμα........
    Σαν να μην ενδιαφέρονται......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλή ανάλυση. Το κίνημα των διοδίων είναι άλλη μια έκφραση τζάμπα μαγκιάς και μεταφοράς στο υπόλοιπο κοινωνικο σύνολο των δικών μας υποχρεώσεων.

    Νομίζω πάντως πως το σημερινό συστημα πάσχει στο βαθμό που πληρώνει τα ίδια χρηματα οποίος χρησιμοποιεί μικρό μέρος του δρόμου με κάποιον που το χρησιμοποιεί ολόκληρο. Θα ήταν πιο λογικό να είχαμε χρέωση ανά χιλιόμετρο, οπως γίνεται στη Ιταλία.

    Θεωρώ επίσης αναχρονιστικό το συστημα πληρωμής με υπαλλήλους. Νομίζω πως ενα ρομποτικο συστημα θα έριχνε το κόστος και θα άυξανε την ταχύτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δύο μεγάλες παραλήψεις:
    1. Τα "διόδια στοπ" ξεκίνησαν από τότε που έστισε ιδιωτική εταιρία (θυγατρική της Goldman Sachs) τα διόδια στις Αφίδνες, λίγα χιλιόμετρα αφού έχεις πληρώσει στα διόδια της Μαλακάσας.
    Οι κάτοικοι Καπανδριτίου και Αφιδνών είναι υποχρεωμένοι για τα 300 μέτρα εθνικού δικτύου που διανύουν να πληρώσουν 2,30.
    2. Η δεύτερη παράληψη είναι πως με το σκάνδαλο των swaps με την Goldman Sachs που ξέσπασε πέρυσι το Φλεβάρη, αναφέρεται στο άρθρο των NYTimes πως μετά από αυτή την "εξυπηρέτηση" που μας έκανε η τράπεζα, το δημόσιο της έδωσε "τη διαχείριση" μερικών διοδίων του εθνικού μας δικτύου.
    Ορίστε και το άρθρο: http://www.nytimes.com/2010/02/14/business/global/14debt.html?_r=2&pagewanted=all
    Διαχείριση στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει πως η τράπεζα, με δικές της εταιρίες, πήρε υπό την εργολαβία της διόδια.
    Η τράπεζα με άλλα λόγια αρμέγει χρήματα από τα διόδια (ένα από αυτά είναι των Αφιδνών), τα διόδια που χρησιμοποιούντο μέχρι πρότινος για να συντηρούνται (και καλά) οι δρόμοι μας.
    Εξ'ου και οι απίστευτες αυξήσεις.
    Καλή σας μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το άρθρο σας σε ορισμένα σημεία του με βρίσκει σύμφωνη,κ. Λυμπουρίδη. Υπάρχουν όμως και ενστάσεις, στις οποίες πιστεύω ότι εν μέρει συμφωνείτε.Οι κατασκευαστικές εταιρείες θα έπρεπε να ήταν υποχρεωμένες να κατασκευάζουν και"αξιοπρεπείς" παράδρομους για τους πολίτες που θέλουν να ταξιδέψουν αργά αλλά με ασφάλεια. Κατά την ταπεινή μου άποψη, οι αυτοκινητόδρομοι της Ευρώπης δεν είναι "μονόδρομοι".Ας μην δαιμονοποιούμε το κέρδος , όπως προτείνετε, αρκεί και οι ιδιωτικές εταιρείες(βλ. Αττική οδός) να μην εκμεταλλεύονται τις χαριστικές συμβάσεις με το κράτος εις βάρος των πολιτών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δυο τρεις κουβεντούλες :

    1) Στην αγορά δεν κινείται τίποτα. Το ελεύθερο επάγγελμα (χωρίς συμβάσεις με το δημόσιο) καταρρέει. Η ανεργία εκτοξεύεται, οι έμμεσοι φόροι, μαζί και τα διόδια ακριβαίνουν. Συγχρόνως όλοι όσοι έχουν ΙΧ πληρώνουν ΥΠΕΡΟΓΚΑ τέλη κυκλοφορίας (προφανώς το κράτος θεωρεί ότι τα πληρώνουν για να κυκλοφορούν στους "άλλους" δρόμους). Αν εγώ θέλω να χρησιμοποιήσω το αυτοκίνητο 3 μήνες το χρόνο το κράτος με υποχρεώνει να το πληρώσω για όλο το χρόνο. Όταν θέλω να το χρησιμοποιήσω και κάποιοι αλήτες κλείνουν τους "άλλους" δρόμους το κράτος όχι μόνο δεν τους κυνηγά αλλά και τους προσφέρει την αστυνομία για να μην τους ενοχλούν τα αυτοκίνητα.

    2) Στην περίπτωση Γκλέτσου η εταιρεία δεν τήρησε τη σύμβαση, γιατί θα έπρεπε να την τηρήσουν οι πολίτες ?

    3) Η Αττική οδός έβγαλε πολλαπλάσιο κέρδος του αναμενόμενου διότι "μπούκωσε" με αυτοκίνητα πολύ πριν το αναμενόμενο. Αντί να μειώσει τα διόδια, τα αύξησε.

    4) Δεν ξέρω με ποια κριτήρια διορίζονται οι υπάλληλοι της Αττικής οδού αλλά όταν με έκλεψε στα ρέστα ένας από αυτούς (συνήθως δεν τα μετράω, κάτι στη φάτσα του με έκανε να τα μετρήσω) και τους έστειλα μία καταγγελία μέσω μιας φόρμας που έχουν στο site τους, απαξίωσαν και να μου απαντήσουν (μπορεί να μην ξέρω με τι κριτήρια διορίζει η "Αττική οδός" τους υπαλλήλους της, αλλά ξέρω με τι κριτήρια δίνει το κράτος τις συμβάσεις).

    5) Ενοχλεί σφόδρα τους Φιλελεύθερους και τους "Φιλελεύθερους" που κάποιοι δεν πληρώνουν διόδια. Δεν έχω δει να τους ενοχλεί καθόλου που οι λεωφορειόδρομοι κατακλύζονται συστηματικώς από ΙΧ και ταξί. Να υπενθυμίσω ότι οι λεωφορειόδρομοι δεν είναι μόνο για τα λεωφορεία αλλά ΚΥΡΙΩΣ για τα ασθενοφόρα. Ο Κωστής Λυμπουρίδης επιχαίρει που το να μην πληρώνεις διόδια (οπότε βλάπτεις μία ιδιωτική εταιρεία) θα γίνει ποινικό αδίκημα αλλά ποτέ ο ίδιος ή κάποιος της Δράσης δεν ενοχλήθηκε που άνθρωποι ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ γιατί κάποια τετράποδα τους κλείνουν το δρόμο.

    6) Πληρώνω διόδια και κόβω αποδείξεις είτε γιατί σέβομαι τον πελάτη μου είτε γιατί φοβάμαι (προς το παρόν) ότι θα με κυνηγήσουν.
    Μέχρι το κράτος να αρχίσει να τηρεί τους νόμους που το ίδιο ψήφισε και να τιμωρεί το ίδιο τους μεγαλοεπιχειρηματίες τύπου Μπόμπολα, Κυριακού κτλ όπως επίσης και τους αλήτες (με ποδήλατο ή χωρίς) που κλείνουν τους δρόμους, με τους εργαζόμενους που αγωνίζονται να πάνε στη δουλειά τους ζώντας σε μία ζούγκλα που πρέπει να την πληρώνουν κι από πάνω σε κάθε βήμα, λίγο με ενοχλούν οι φοροφυγάδες και υποστηρίζω κινήματα πολιτών σαν το "δεν πληρώνω".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Cyberella φοβούμαι ότι διατελείτε εν συγχύσει: Η κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται το κομμάτι Μεταμόρφωση-Μαλιακός (και Αντίρριο-Ιωάννινα) προφανώς δεν είναι θυγατρική της Goldman Sachs. Πρόκειται για κοινοπραξία που ανήκει κατά 1/3 στην ελληνική ΓΕΚ (http://www.gekterna.gr), 1/3 στην ισπανική Cintra (http://www.cintra.es) και 1/3 στην επίσης ισπανική Grupo ACS (http://www.grupoacs.com). Όλα τα υπόλοιπα που γράφετε είναι απλά αστικοί μύθοι και φήμες που διαδίδονται από εδώ και από εκεί, χωρίς να κάνει κανείς τον κόπο να τις επιβεβαιώσει. Ακόμη και το άρθρο που στείλατε, πουθενά δεν αναφέρει ότι η Goldman Sachs έκανε το χρηματοοικονομικό «κόλπο» προκειμένου να εισπράττει... διόδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Chris, πολλές φορές έχουμε μιλήσει και για το απαράδεκτο φαινόμενα να κλείνουν οι δρόμοι από ελάχιστους διαδηλωτές, όπως και το να αποκλείεται το εθνικό δίκτυο από αγρότες, όπως και το να μπαίνει όποιος θέλει στις λεωφορειολωρίδες. Δυστυχώς για εσάς έχουμε τόσες φορές αναφερθεί στην ανάγκη να τηρούνται ΟΛΟΙ οι νόμοι με αυστηρότητα, ώστε δε θεώρησα ότι έπρεπε να αναφερθώ ξανά σε όλα αυτά σε αυτό το άρθρο.

    Το να λέτε ότι υποστηρίζετε τα κινήματα «δεν πληρώνω» για ένα σωρό άσχετους λόγους, όπως διότι σας έκλεψε στα ρέστα υπάλληλος της Αττικής Οδού, ή γιατί η αστυνομία προστατεύει τους διαδηλωτές ή γιατί μπαίνουν ταξί στις λεωφορειολωρίδες, μου δίνει την εντύπωση ότι απλά ψάχνετε άλλοθι για να μην πληρώνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα συμφωνήσω σε όλα πλην του τελευταίου bullet. "Απλώς η περίοδος παραχώρησης δεν ξεκινά με την παράδοση του έργου, αλλά από τώρα, τα διόδια δηλαδή χρηματοδοτούν την κατασκευή".
    Δε νομίζω ότι είναι "απλώς" το να πληρώνω για κάποια υπηρεσία που ΘΑ απολαύσω στο μέλλον. Στο κάτω-κάτω, ο επενδυτής δεν πρέπει να βάλει δικά του χρήματα στην επένδυση και μετά να εισπράξει το όφελος; Είναι επένδυση και υγειής επιχειρηματικότητα το να φτιάξω κάτι που το πληρώνουν οι χρήστες πριν τους το παραδώσω;

    Στα υπόλοιπα βεβαίως και θα συμφωνήσω. Ούτε το Δημόσιο πρέπει να φτιάχνει δρόμους με δανεικά, ούτε πρέπει να τα πληρώνουν όλοι οι φορολογούμενοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Oι κατοικοι της Στυλιδας και αλλου που δεν τους επιτρεπεται να πανε στην δουλεια τους χωρις να πληρωσουν το παρανομο νταβατζιλικι, εχουν καθε ηθικο δικαιωμα -εφοσον οι αιτησεις τους για λυση του προβληματος εχουν αντιμετωπισθει με προκλητικη αδιαφορια- να πανε μαζικα και δημοκρατικα -και οχι μεσω αντιπροσωπων τυπου Γκλετσου- να πανε και να κανουν γης μαδιαμ τα διοδια εφοσον στην πραξη καταπατουνται τα δημοκρατικα τους δικαιωματα ειτε απο επιλεκτικα εφαρμοσμενους νομους ειτε απο εταιριες. Το ιδιο ισχυει και στις περιπτωσεις που δεν τηρουνται τα απαιτουμενα απο τις συμβασεις για εναλλακτικους δρομους. Τα συνταγματικα και δημοκρατικα δικαιωματα ειναι υπερανω των φασιστικων νομων.
    Αυτο αφορα αυτους που δρουν απεναντι σε κρατικη ή εταιρικη αυθαιρεσια. Οσον αφορα το κινημα ''δεν πληρωνω'' στο συνολο του, δεν ειναι παρα ενα μικροαστικο αντιδραστικο κινημα πλιατσικολογικου τυπου. Άλλο η αντίδραση στα διόδια απο την προοδευτικη και αλλο απο την αντιδραστικη πλευρα. Οποιος δεν κανει διαχωρισμο αυτων των δυο ξεκαθαρων περιπτωσεων ουσιαστικα αθελα ή ηθελημενα προβοκαρει υπερ της αντιθετης θεσης αυτης που υποστηριζει.
    Οπως ειναι νταβατζιλικη το να πληρωνει καποιος ΕΡΤ μεσω της ΔΕΗ, ετσι ειναι και νταβατζιλικι να πληρωνει καποιος παρανομα διοδια για να παει στο χωραφι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Chris: Επιπλέον αυτό που λέτε για την τιμή των διοδίων στην Αττική Οδό είναι πλήρως αντίθετο με τη λογική. Αν η Αττική Οδός "μπούκωσε" αυτό είναι απόδειξη ότι οι πολίτες βρίσκουν τις υπηρεσίες που δίνει η Α.Ο. καλές για τη συγκεκριμένη τιμή. Επίσης, όποιος διαθέτει στοιχειώδεις οικονομικές γνώσεις ξέρει ότι αν μειωθεί η τιμή των διοδίων (στην Αττική Οδό, αλλά και οπουδήποτε) θα αυξηθεί ο αριθμός των οχημάτων που την χρησιμοποιούν. Άρα, θα μπουκώσει ακόμη περισσότερο.

    Προφανώς και τα όσα έχουν γραφτεί για μηδενική ανοχή στην ανομία αφορούν και τις λεωφορειολωρίδες και την παράνομη στάθμευση και ότι άλλο. Ο Υπουργός της ΝΔ Στυλιανίδης ήταν που έβαλε -προσωρινά- τα ταξί στους λεωφορειόδρομους. Όχι οι φιλελεύθεροι. Μην μας ταυτίζετε με άλλους έτσι αψήφιστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η ύπαρξη μονοπωλίου(κρατικού ή ιδιωτικού) είναι αιτία πολέμου για κάθε φιλελεύθερο.
    Από τη στιγμή που οι πολίτες δεν έχουν δυνατότητα να επιλέξουν εναλλακτική διαδρομή από εκείνη που το κράτος τους επιβάλει, κάθε διαμαρτυρία είναι λογική και έχει δημοκρατική νομιμοποίηση.

    Νόμος δεν είναι ούτε το δίκιο του εργάτη αλλά ούτε και το συμφέρον του Μπόμπολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σαχλαμάρες. Κατα πρώτον ο συγγραφέας χρησιμοποιεί την ύπαρξη της νομοθεσίας για να δικαιολογήσει την ύπαρξη διοδίων (!) Η οποία νομοθεσία όμως, προβλέπει την ύπαρξη ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ άνευ διοδίων για όποιον το επιθυμεί. Έχετε περάσει απο την παλαιά εθνική οδο μια βόλτα? Ειναι τυχαίο οτι οι μοναδικές οδοί οι οποίες δεν συντηρούνται ΚΑΘΟΛΟΥ είναι οι οδοί οπου υπάρχει και εναλλακτική διαδρομή με διόδια?

    Ας μας πει επίσης ο συγγραφέας γιατι η Ελλάδα είναι Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΧΩΡΑ της Ευρωπης οπου οι οδηγοί πληρώνουν ΚΑΙ τελη κυκλοφορίας ΚΑΙ διόδια (βάλτε και 65%! ΦΟΡΟ στα καύσιμα). Και ΚΑΜΙΑ άλλη χωρα δεν εχει τοσο τσουχτερά διόδια, την στιγμή μάλιστα που έχουν εκατοντάδες αυτοκινητοδρομους (κι οχι εδω που εχουμε 2-3 ολους κι όλους και ημιτελείς κι αυτοί).

    Τέλος, ας φτιάξουν την παλαιά εθνική που έχουν επίτηδες μετετρέψει σε λακουβοδρόμιο (πχ Ερυθρές-Θήβα, Κόρινθος-Ελευσίνα), ωστε να υπάρχει η δυνατότητα ΕΠΙΛΟΓΗΣ διαδρομής στον οδηγό, και μετα ας αφήσουν τις ιδιωτικές εταιρίες να εκμεταλλεύονται και να βαζουν όσα διόδια θέλουν στις Ν.Ε.Ο. Και όχι να με τιμωρεί με μπόνους λακούβες το κράτος, επειδή πάω απο την παλαιά οδό.

    ΥΓ: Το ότι "φιλελεύθερος" στην Ελλάδα => πλουσιόπαις ο οποίος δεν εχει πρόβλημα να τα σκάει εδω κι εκεί και δεν εχει χαμπάρι τι εστι οικονομική στενότητα, το ξέρουμε. Κακώς βεβαια, αλλα δυστυχώς έτσι είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και επίσης, αφου επικαλείσθε την νομοθεσία, εγω θα αναφέρω το τι ορίζει η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ νομοθεσία, βάσει της οποίας τα διόδια στην Ελλάδα :

    Α>είναι 100% ΠΑΡΑΝΟΜΑ την στιγμή που δεν παρέχεται εναλλακτική οδός (παράδρομος) ανευ διοδίων.

    Β> είναι 100% ΠΑΡΑΝΟΜΑ διότι δεν επιτρέπεται να επιβάλλεται τέλος διοδίων για χρήση ημιτελούς δρόμου ο οποίος ΘΑ (!) κατασκευαστεί.

    Αυτά τα ολίγα και καλησπέρα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Yanniskriti

    Yποθέτω ότι μπορείτε να μας παραπέμψετε στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, τηνοποία μνημονεύετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με βρίσκει σύμφωνο το άρθρο και θα ήθελα να κάνω ορισμένες επισημάνσεις:

    α) Η αδικία της παρούσας κατάστασης έγκειται σε 3 σημεία: Ανυπαρξία σοβαρών εναλλακτικών παράδρομων, μη εφαργογή της χιλιομετροχρέωσης, ταυτόχρονο χαράτσι με τέλη κυκλοφορίας και φόρο καυσίμων.

    β) Αν κάτι πρέπει να καταργηθεί από τα παραπάνω αυτό είναι τα τέλη κυκλοφορίας και ο φόρος στα καύσιμα. Τα διόδια είναι το πιο δίκαιο σύστημα, αρκεί να εφαρμόζεται η χιλιομετροχρέωση, δηλ. ο χρήστης να παίρνει απόδειξη στην είσοδο και να πληρώνει στην έξοδο.

    γ) Το "Δεν πληρώνω-Σπρώχνω την μπάρα" είναι μια επικίνδυνη και αφιλοσόφητη στάση, μείγμα της ατυπίας και του λαϊκισμού που λανσάρει η περιθωριακή Αριστερά στη χώρα μας.

    δ)Το κεντρικό σύνθημα του κινήματος diodia-stop είναι "Οι δρόμοι είναι δημόσια περιουσία", αλλά αν εννοούν "κρατική περιουσία", καήκαμε: έχουμε τις εμπειρίες που αναφέρει ο κ. Λυμπουρίδης από τους κρατικούς δρόμους του 1960 και δε θα θέλαμε να τις ξαναζήσουμε.

    ε) Οι Συμβάσεις Παραχώρησης είναι ένας ακόμα τρόπος να κατασκευάσεις ιδιωτικό δρόμο. Υπάρχει και η αυτοχρηματοδότηση και η πληρωμή με την παράδοση. Μπορεί να διαφωνεί κάποιος με τις Συμβάσεις Παραχώρησης, αλλά η εναλλακτική ενδεδειγμένη λύση δεν θα ήταν φυσικά οι αμιγώς κρατικοί δρόμοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Δημήτρης Σταύρου: Διαφωνώ με την ιδέα περί κατάργησης του φόρου στα καύσιμα. Αντιθέτως. Είναι ο πλέον δίκαιος και όντως "πράσινος" από τους σχετικούς φόρους.

    @ Yanniskriti: Θα ήθελα κι εγώ να μάθω τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που λέμε (και αν δεν το λέμε έντονα είναι γιατί το θεωρούμε προφανές σ'αυτό το φόρουμ) είναι πως δεν μπορεί να παίρνει ο καθένας το νόμο στα χέρια του. Αν είναι παράνομη η επιβολή διοδίων σε κάποιο σημείο (ή η μη παροχή εναλλακτικής οδού) τότε μαζί σας για την αναίρεση αυτής της αδικίας, αλλά μέσα από νόμιμα μέσα. Όχι μέσω οχλοκρατίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το άρθρο σας,κατά την γνώμη μου,είναι ελλειπτικό επιχειρημάτων.
    Όσα ατάκτως ερριμένα γράφετε καταρρέουν απέναντι σε έναν καλοπροαίρετο και "εύκολο" αντίλογο.

    Δεν αγγίζετε καν το σημαίνον και πολύ περισσότερο δε,δεν ξεκαθαρίζετε ποιό είναι το "υποκείμενο" της τοποθέτησή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. στους δεκα υπαρχουν 4 εξυ-πνοι'μαγκες και σαματαντζηδες που το παιζουν γκλετσοι αλλα και 6 νομοταγεις που θελουν να πανε στη δουλεια τους.Μην ξεχνανε οτι υπαρχουν και αλλοι δρομοι και αλλοι τροποι διαμαρτυριας που δεν θα ενοχλου την κυκλοφορια . Οι ηρωες δεν γινονται με τα διοδια ουτε με τα ΕΞΑΡΧΕΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Προφανώς ο συντάκτης του άρθρου δέν είναι κάτοικος του Δήμου ΩΡΩΠΟΥ...Προφανώς οι προθέσεις του δεν είναι να ενημερώσει τους κατοίκους...και βέβαια, διαβάζοντάς το τείνω να πιστέψω πως έχει και ιδιαίτερες σχέσεις με εκείνους που καρπώνονται...Τέλος δεν βλέπω το λόγο να απαντούμε στην ουσία καποιων λεγομένων αφού όλοι καταλαβαίνουμε απο πού προέρχονται...Απλά,αναλογιστείται φίλοι μου πώς και η ιστορία των διοδίων(λειτούργησαν 3 ημέρες πρίν τις εκλογές οταν όλοι ήξεραν πως ο κος Σουφλιάς θα πάει σπίτι του...)όπως και του Παρνηθαικου και του Πεντελικου και της Λίμνης Μαραθώνα και των ΧΥΤΑ κ.α έχουν σαν στόχο να αλλάξουν το οικιστικο status στη Βόρεια Αττικη...Εκτελείται ενα πολύ πονηρό σχέδιο ,εχω την εντύπωση,φιλοι μου...Ερχονται ίσως και οι αλλαγές στη δόμηση για να μπορούν μόνο λίγοι πλέον να χαίρονται την καλλύτερη περιοχή της χώρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. στη ελλαδα του σημερα σε οποιον δεν αρεσει μια αλλη αποψη και οχι θεση αρχιζεινα ψαχνει μαγισσες.δεν ηξερα οτι οποιος δεν συμφωνει με αλλους τα ισως ομως καιεσυ δεν ξερεις οτι με σπεκουλαριστικες δρασεις καιθεατρινισμους δεν πετυχαινει οσκοπος .τι εκαναν οι τοπικοι αρχοντες για τους δημοτες τους καιπιθανες προτασεις για τα διοδια?τι εκαναν οι οψιμα αλλα κατοπιν εορτης οι διοδο-πατερες?μηπως βολευει το συστημα ο αλογιστος,ακαιρος και ο χωρις αρχη και τελος στειρος αγωνας στο ονομα των αγνωστων? που ειναι ενα κειμενο θεσεων καιιδεων για τοπροβλημα των διοδιων-οχι με τσαμπα μαγκια αλλα με γνωση και τεκμιριωση.οσο για το οικιστικο status ayto to ελυσαν οι προηγουμενοι τοπαρχες και τα συμφεροντα των λιγων και των ανεγκεφαλων.και κατι που θυμηθηκα... μενω στην περιοχη αλλα προτιμω τα Μ.Μ.Μ.και οχι το life style jeep gia να φαινομαι.και για τον ασωπο μονο ο παπας τα καταφερε χωρις τυμπανοκρουσιες και βεγγαλικα οπως στους γαμους στη περιοχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. θα συμφωνησω αν μου πειτε ποιος ειναι ο εναλλακτικος εθνικος δρομος Αθηνα Θεσσαλονικη και σε ποιον πληρωνω διοδια στα Τεμπη που ο δρομος ειναι ο παλιος κακος και επικινδυνος δρομος του παλιου εθνικου δικτυου.
    Επίσης γιατι πρεπει να πληρωνω 35 ευρω διοδια για να παω απο ενα δρομο που δεν εχει σταση για κατουρημα, που περναει μεσα απο πολεις και χωρια, που εχει συνεχως παρακαμψεις και λακουβες, που αναγκαζομαι να σταματαω 10 φορες γιατι εχει στασεις διοδιων, και ποια αλλη επιχειρηση προεισπρατει για να κατασκευασει αργοτερα. Θα ηθελα να γινω επιχειρηματιας με τετοιους ορους σιγουρα. Εσεις μαλλον δε θα γινοσασταν ομως πελατης μου αν σας εβαζα να πληρωσετε εστω και ενα ευρω σημερα για να σας κανω εναν καφε μετα απο εστω και μια μερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Η φιλοσοφία που διέπει την χρήση των αυτοκινητοδρόμων, όπως σωστά λέει ο Κωστής, είναι το αν το κράτος θα το δώσει δωρεάν ή θα μοιραστεί το κόστος με τον χρήστη. Εγώ προσωπικά πιστεύω στο δεύτερο.

    Πλην όμως, να μοιραστώ το κόστος χρήσης του αυτοκινητοδρόμου. Όχι όμως το κόστος κατασκευής του. Αυτό δεν υπάρχει πουθενά.

    Φανταζόταν κανείς να πληρώναμε παραπάνω το πλοίο Ρίο Αντίριο για να φτιαχτεί η γέφυρα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ..μια και εχουμε παντως τόση όρεξη να πηγαίνουμε τζάμπα οπουδήποτε, είτε πληρώνει άλλος είτε πληρώνει άλλος, μια και εμείς αποκλείεται να πληρώσουμε, δεν περνάτε και μια βόλτα από τον Πειραιά να κανετε κι εκεί ενα κίνημα εναντίον της Μινοαν, της Ανεκ και του φέρι-τάδε, γιατι εγω ΔΕΝ γουστάρω να πληρώνω το παπόρι για Κρήτη???

    Κι εγώ Ελλάδα μένω, δεν υπαρχει εναλλακτική διότι το κότερό μου είναι στο φαναρτζή, και δεν καταλαβαίνω γιατι εγω πρεπει να συμμετεχω στο Αθηνα-Λαμια, ενω ο Λαμιωτης που βλέπει το λιμανι και παιρνει δραμαμινες δεν συμβάλλει στη δικό μου συχνότατο θαλασσόπνιγμα από και προς Ηράκλειο.

    Α, και μολις τελειώσετε με τη Μινοαν, πατε και μια απο το Αεροδρόμιο να κανετε τα ίδια στις αεροπορικές εταιρείες, μια και εκει επίσης πληρώνουν οι ανθρωποι εισιτηρια, σαν δεν ντρεπονται οι καφροι που τους τα επιβάλλουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Θα συμμετάσχω στο κίνημα κατά των διοδίων όταν μετονομαστεί σε " ΤΕLI KIKLOFORIAS - STOP " και κάνει κεντρικό του σύνθημα το "ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟΧΡΕΩΣΗ - ΧΑΡΤΑΚΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΗ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ". Δευτερεύον σύνθημα πρέπει να είναι : " ΠΟΙΟΤΙΚΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Οι απόψεις όλων σας έχουν πολύ ενδιαφέρον. Κάπου στην μέση ειναι και η αλήθεια. Μια αλήθεια την οποία στην Ελλάδα έχουμε ξεχάσει την πραγματική της έννοια. Εχω να πώ ότι το σύνταγμα αναφέρει ότι η προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη.

    Το σύνταγμα δυστυχώς δεν αναφέρει ότι λίγο πριν τις εκλογές δεν δίνεις δικαιώματα σε ιδιωτικές εταιρείας να καρπώνονται διόδια (κύριε Σουφλιά) δυστυχώς το σύνταγμα δεν αναφέρει ότι ο εκάστοτε υπουργός θα λογοδοτήσει για αυθαιρεσίες και συνεργασίες με ιδιωτικές εταιρείες.

    Και στην Ελλάδα έχουμε το ταλέντο να ερμηνεύουμε τους νόμους κατά την δική μας κρίση, αυθαίρετα και πάντα με ιδιοτέλεια.

    Το κίνημα της άρνησης πληρωμής διοδίων, δεν είναι αριστερό, ούτε δεξιό. Το ότι στην χώρα μας οποιαδήποτε αντίδραση την οικειοποιείται η αριστερά είναι θέμα συστήματος και πολιτικής στάσης των ανθρώπων και των ΜΜΕ της χώρας. Δεν το συμμερίζομαι.

    Τέλος έχω να πω ότι το ποιο δίκαιο είναι να πληρώνουμε για όσα χιλιόμετρα διανύουμε. Δεν το κάνουν όμως με αυτό τον τρόπο αυτό μας αφήνουν να πληρώνουμε το μέγιστο της τιμής σε κάθε σταθμό γιατί έτσι καρπώνονται πολλά περισσότερα οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο.

    Δεν είμαι αριστερός, ούτε δεξιός. Είμαι ένας έλληνας πολίτης, δίκαιος άνθρωπος ο οποίος αρχίζει να αγανακτεί με τα όσα γίνονται σε βάρος όλων των συμπολιτών μου. Ο μόνος τρόπος είναι να αντιδράσω.

    Η Αττική Οδός είχε κόστος κατασκευής 1,3 δις ευρώ. Τα ετήσια μικτά κέρδη της εταιρείας είναι περίπου 270 εκατομμύρια ευρώ. Άρα σχεδόν έχει γίνει η εξόφληση του έργου, γιατι η εταιρεία έλαβε μέρος μόνο με το 65% το άλλο κεφάλαιο ήταν συν-χρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αρα γιατί πληρώνουμε τα διόδια αφού το έργο έγινε και η εταιρεία πήρε τα λεφτά της. Και ξέρετε κάτι; Θα πληρώνουμε την Αττική Οδό για άλλα 25 χρόνια. Αν δεν κάνω λάθος η σύμβαση παραχώρησης είναι 30 χρόνια. Σε λίγα χρόνια θα πληρώνουμε 5 ευρώ διόδια επειδή η σύμβαση του Σουφλιά ορίζει ότι η εταιρεία ανάλογα με τις συνθήκες καθορίζει και το αντίτιμο. χαχαχα

    Για αυτό κάποιοι απαξιούν το ελληνικό κράτος, το κάνουν να φανεί ανίκανο και όλες τις δουλειές να τις κάνουν οι ιδιωτικές εταιρείες. Εμένα δεν με πειράζει, ας την κάνουν, αλλά βρε κερατά όχι και να με μεταχειρίζεσαι σαν μηχάνημα αναλήψεων!!! Θα με βρεις μπροστά σου να σου λέω ΟΧΙ, μέχρι εδώ ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ο συγγραφεας ειναι ή ηλιθιος ή εντελταμμενος...και οσοι τον υποστηριζουν το ιδιο..
    δεν χωρα επιχειρηματα γτ ο τυπος εδω γραφει με επιχειρηματα τα οποια τα θεωρει ντε φακτο..."Ως γνωστόν, τζάμπα γεύμα δεν υπάρχει. Πόσο μάλλον, τζάμπα δρόμοι"..και ποιος σας ειπε οτι ειναι τσαμπα?δεν τα πληρωσαμε με τα τελη κυκλοφοριας και τους λοιπους φορους? γτι δεν μπορειτε να καταλαβετε αυτο το απλο πραμα?...Ναι να υπαρχουν διοδια, αλλα για την συντηρηση και οχι για την κατασκευη...και οταν ολοκληρωθει η κατασκευη και εφοσον τηρουνται οι οροι (τουλαχιστο 2 λωριδες ανα κατευθυνση συν μια για ασθενοφορα, κλειστος αυτοκινητοδρομος και χιλιομετρικη χρεωση)...μην τρελαθουμε τελειως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Δεν είναι ιδιαίτερα αποδοτικός ο διάλογος όταν αποκαλείτε το συνομιλητή σας είτε ηλίθιο, είτε εντεταλμένο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ο κύριος Δημήτρης Σταύρου παραπάνω κατέθεσε την πιο δίκαιη πρόταση, τη χιλιομετροχρέωση που εφαρμόζεται και στους αυτοκινητόδρομους της Ιταλίας: όταν εισέρχεσαι παίρνεις μια ηλεκτρονική καρτούλα που αναφέρει σημείο και ώρα εισόδου. Όταν βγεις από τον αυτοκινητόδρομο, το ταμείο υπολογίζει τα χιλιόμετρα που διήνυσες και σου υπολογίζει τα διόδια που πρέπει να πληρώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αγαπητέ κύριε Λυμπουρίδη,
    στην θεωρία συμφωνώ ότι όποιος χρησιμοποιεί την υπηρεσία πρέπει να πληρώνει.

    Η πραγματικότητα, όμως, όπως έχουν υλοποιηθεί οι συμβάσεις των έργων, είναι διαφορετική.

    Συγκεριμμένα, γιατί ο χρήστης της Εθνικής Αθηνών - Λαμιας πρέπει να πληρώσει για την κατασκευή της Ιωνίας οδού; Την χρησιμοποιεί;
    Η χρέωση των διοδίων, όπως γίνεται τι σχέση έχει με την χρήση της υπηρεσίας;
    Γιατί ο κάτοικος από τα Κιούρκα πρέπει να πληρώσει 2 Ευρώ για την χρήση 800 μέτρων της Εθνικής Οδού;
    Αντίστοιχα συμβαίνουν και σε άλλες περιοχές, όπως η Στυλίδα, και τα χρησιμοποιούν οι διάφοροι Ρομπέν της Εθνικής για αυτοπροβολή.
    Με ποιά λογική βάση θα τοποθετηθούν διόδια στον αστικό ιστό της Αθήνας; Γιατί ο Άγιος Στέφανος, η Δροσία, το Κρυονέρι, η νέα Κηφισιά είναι σήμερα Αθήνα.

    Ένα συνήθως αποτελεσματικό επενδυτικό μέσο, τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, χρησιμοποιήθηκε κουτοπόνηρα, για να μην πω τίποτα χειρότερο,( το όνομά μου είναι Σουφλιάς) για την διευκόλυνση των κατασκευαστών του έργου.
    Αυτές οι πρακτικές, μεγαλοποιούν το πρόβλημα και δίνουν βήμα σε κάθε μπαταξή να μην πληρώνει τα διόδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε τη γνώμη σας!